Hvad er lead generation - en komplet beskrivelse af begrebet + typer og måder at tiltrække kunder (kundeemner)

Hvad er blygenerering og hvad er dens essens? Hvad er typerne og metoderne til at generere kundeemner? Hvilke tjenester leverer lead generation tjenester?

Hej, kære læsere! Igen med dig, forfatteren af ​​bladet "KhiterBober" Alexander Berezhnov. I dag vil jeg fortælle dig om en ny retning i internetmarkedsføring - bly generation.

Enhver iværksætter ønsker at bringe så mange kunder som muligt ind i virksomheden. Tilfredse kunder er nøglen til velstand. Og du er klar til at give 100% for deres skyld. Kun hvor at finde, hvordan man tiltrækker disse mennesker?

Tænk over det - mens dine konkurrenter bruger budgetter på dyre tv- og radioannoncering, kan du køre dem og opbygge en succesfuld forretning. Og alt dette - ved hjælp af et kompetent system til at tiltrække potentielle kunder.

Indholdet

1. Hvad er blygenerering - en komplet beskrivelse af konceptet

Begrebet ledende generation (fra engelsk. Leads generation) kom til os fra vestlige marketingfolk, som et redskab til styring af strømmen af ​​potentielle kunder.

Bly (bly) - Dette er en potentiel kunde, der så reklamen for varer eller tjenester på internettet, har hørt en meddelelse på radioen eller modtaget information om dem fra en anden kilde.

Bemærk, at en leder ikke er en klient endnu, men det kan blive en, hvis du formår at tiltrække det.

En almindelig person bliver til en ledelse hvis:

  • se oplysninger om dig og dine tjenester online eller offline;
  • vil have brug for disse tjenester, dvs. vil nå din målgruppe
  • besøge webstedet eller ringe op
  • Send en forespørgsel eller kontaktoplysninger til tilbagemelding, abonner på et nyhedsbrev.

Naturlige spørgsmål - hvad skal der gøres for at tiltrække så mange applikationer som muligt? Hvor finder man dem? Hvordan laver millioner af brugere dine kundeemner? Hvordan man erklærer dig selv for at få fat i deres opmærksomhed? Disse problemer løses af blygenerering - processen med at tiltrække eller generere kundeemner.

Før jeg fortæller om denne nye forretningsproces, vil jeg gerne gøre en vigtig note:

Ledningsgenerering virker ikke alene - den har brug for et passende "miljø": indhold af høj kvalitet på webstedet, virusforsendelser, interessante tilbud, virksomhedsidentitet og andre understøttende marketingværktøjer.

Du skal kunne tælle dine omkostninger og omkostningerne ved reklamekampagner, træffe de rigtige konklusioner og stoppe ikke - forældede oplysninger vil stoppe med at arbejde for dig.

2. Typer og metoder til at tiltrække kunder (kundeemner)

Hvis du mener, at blygenerering kun er egnet til store virksomheder, holdingselskaber og andre giganter, tager du fejl. En kaffebar rundt om hjørnet, privat tandpleje, en økologiske produkt butik eller et rengøringsagentur, bly generation er ikke mindre nyttigt.

Så hvor får vi vores kundeemner fra? Ofte - fra internettet, fordi det er denne måde, der giver dig mulighed for at kontrollere strømmen og konvertering (forholdet mellem potentielle kunder og reelle). Og det betyder - omkostningerne ved at tiltrække hver klient.

De mest populære trafikkilder (kundeattraktionskanaler fra netværket):

  1. Kontekstuel reklame. Brugeren søger produkter og tjenester på internettet. Hvis hans behov falder sammen med dit forslag (han leder efter børns ortopædiske sko, og du sælger sådanne sko), vil denne søgeannonce med fordel give denne annonce. Han klikker på det eller ej, afhænger af dit forslags tiltrækningskraft. Vanligvis vises annoncerne gratis, betaling sker kun for den faktiske overgang gennem annoncering. De mest populære kilder til kontekstuel reklame: Yandex.Direct, GoogleAdwords. Vi skrev allerede mere om, hvad kontekstuel reklame er, og hvordan det virker.
  2. Målrettet annoncering. Dit publikum er kvinder fra 25 til 35, der bor i Samara og studerede hos SamSU? Takket være målrettede målretninger (fra ordmål - mål) annonceringen vises din annonce kun for dem og til ingen andre. Du kommer direkte til din målgruppe. Målrettet annoncering er tilgængelig i sociale netværk, hvor brugerne oplyser deres data: alder, køn, social status: Vkontakte, Facebook, Odnoklassniki.
  3. Blogs og andre online marketing værktøjer. En solid artikel af en respekteret blogger, en interessant e-mail-liste, et fristende tilbud i community feed.
  4. Spillesteder aggregatorer: Yandex.Market, Ozone, Carprice, Avito, Mednow, andre specialiserede eller fælles sites, der samler annoncer og tilbud.
  5. Lederudveksling. Et sted, hvor kontakter sælges og købes (ja det er så simpelt). Ledende leverandører er populære bloggere med et stort antal besøgende, aggregatorer med store databaser af folks kontakter. Hovedkravet er, at alle disse kontakter skal være interesserede i produktet eller tjenesten. Hvis du praktiserer loven, skal dine ledere have et sted at anmode om juridiske tjenester og forlade dine detaljer (deltage i en undersøgelse eller handling, abonnere på nyhedsbrevet). Sådanne data er genstandene for salg og køb på blyudvekslinger.

Alle disse kilder, hvis de anvendes korrekt, vil føre potentielle kunder til præfabrikerede "netværk".

Disse omfatter:

  • Landingssider eller på en anden måde præsentationswebsteder på én side, hvor folk får ved at klikke på din annonce. Hvis du sælger briller, og i sommeren begynder du solbrillerne som gavekampagne, kan du i tillæg til hovedstedet oprette en separat en-side, hvor typer, typer, solbriller vil blive beskrevet detaljeret, og din handling vil blive præsenteret. Formålet med en sådan side er at opmuntre en besøgende til at forlade en anmodning eller i det mindste deres data - telefon, email, log ind via en profil i sociale netværk. Så en fremmed før en person bliver førende. Destinationsside er også nødvendigt for at beregne prisen for en reklamekampagne.
  • Hovedstedindstillinger. Et popup-vindue med en online-konsulent, et tilbud om at bestille feedback, en anmodning om tilladelse via det sociale netværk - alle disse er "generationens" tricks til generering af kontakter fra potentielle kunder.

De beskrevne metoder er egnede til at søge og tiltrække kundeemner på internettet. Der er offline metoder: tv- og radioannoncering, bannere, papirbreve og andre former for velkendt reklame. Deres største ulempe er manglende evne til at beregne omkostningerne ved at tiltrække en klient, fordi traditionel reklame ofte henvender sig til en ubegrænset kreds af mennesker og fratager os mulighed for at appellere til alle personligt.

3. Praktiske eksempler på blygenerering

For at vise dig, hvordan blygenerering virker, skal du overveje nogle praktiske eksempler.

Eksempel 1. Reklamekampagne "Solbriller - til masserne!"

Virksomheden "Points for All" udvikles med succes. Hun har 5 salgssteder i indkøbscentre i Moskva, en online butik. I sommersæsonen blev det besluttet at holde handlingen "Solbriller til masserne!" For at øge salget øges brand awareness og tiltrækker nye kunder til andre produkter.

"Points for All" har til dette formål en reklamekampagne i Yandex.Direct.

Det første, som en virksomheds marketingmedarbejder begynder med, er at lave en liste over søgeord. Statistiktjenesten til søgeordsmeddelelser "wordstat.yandex" for forespørgslen "Solbriller" giver følgende kombinationer:

  • solbriller - 60 tusind anmodninger;
  • solbriller - 17 tusind anmodninger;
  • købe solbriller - 2 tusind anmodninger;
  • solbriller til mænd - 1000 anmodninger;
  • kvinders solbriller - 1000 anmodninger.

Da netbutikken leverer varer over hele landet, er det ikke nødvendigt at uddele regioner separat. Nu vil brugere, der indtastede disse sætninger i Yandex, blive vist en forhåndsgodkendt annonce: "Køb solbriller med 50% rabat inden 1. juli 2016".

I den første måned er denne annonce blevet vist 400 gange. 100 gange gik det til webstedet (hver fjerde bruger). Disse 100 mennesker kan snart blive vores kundeemner, forudsat at de kan lide prisen, leveringsbetingelserne, webdesign og så videre.

Resultatet af reklamekampagnen "Solbriller - til masserne!": 400 annoncevisninger, 100 overgange, 9 applikationer, herunder 3 klienter.

Af 100 personer købte 3, 1 ringede til kontoret, 2 forlod deres e-mail i tilbagemeldingsformularen, 3 kontaktede online-konsulenten. I alt modtog vi 9 kundeemner (hvoraf 3 allerede er kunder).

Eksempel 2. Linseannonceringskampagne

Det samme punkt firma besluttede at øge salget.

Selskabets ledelse syntes at være utilstrækkelig. Eller måske kender det mottoet til blygenerering: "Der er ikke mange kunder"? Det blev besluttet at prøve andre trafikkanaler. Til dette formål blev der valgt en reklamekampagne "Lens", som vil blive implementeret på det sociale netværk Vkontakte.

Her blev oprettet meddelelsen "På fødselsdagen for hver anden linse som gave." Målgruppe valgt: Kvinder over 18 år, bosat i Rusland, der har fødselsdag i den kommende uge. Defineret betaling for overgange på annoncen.

I løbet af ugen af ​​placeringen gik 300 personer ad, 6 købte linser til handlingen, 5 deltog i undersøgelsen, 5 kaldte kontoret. Alle 16 personer - kundeemner, heraf 6 kunder.

Eksempel 3. Diamond Glasses Advertising Campaign

Ledelsen kunne godt lide nye måder at tiltrække kundeemner, jeg ønskede at prøve en anden mulighed. Denne gang blev det besluttet at tage en risiko og købe kundeemner på børsen. Til dette formål blev den tredje Diamond Points reklamekampagne oprettet.

Efter at have registreret sig hos en af ​​børserne indgav markedsføreren en købsansøgning med angivelse af følgende parametre:

  • køn: enhver;
  • alder - fra 30 år
  • bopæl: Moskva og Skt. Petersborg;
  • Påkrævede kontakter: Telefon og e-mail;
  • tilgængelighed af arbejde (ønskeligt)
  • ægteskabelig status: have en partner
  • interesseret i at købe kvalitet og smukke briller.

Udvekslingen har fastsat en hovedpris på 600 rubler. Der blev leveret 50 kontakter. Markedsføreren sendte dem tilbud om at købe briller med diamantbelagte øreringe, reklame dem som en mulig fødselsdagsgave til anden halvdel eller til sig selv. Følgende potentielle kunder ringede. Som følge heraf lavede 11 personer en ordre.

Nedenfor vil jeg i praktiske eksempler give beregninger, der afspejler resultaterne af hver af de 3 reklamekampagner.

4. Fordele og ulemper ved blygenerering

Ligesom enhver menneskelig skabelse er ledende generation ufuldkommen. Det bør betragtes som en af ​​måderne at tiltrække kunder til din virksomhed. En af måderne - og ikke den eneste.

Overvej fordele og ulemper ved blygenerering i form af et bord.

fordelemangler
1Evnen til at beregne prisen på en bly (+)Tilstedeværelsen af ​​et stort antal online svindel(-)
2Det bliver muligt at planlægge dit annonceringsbudget nøjagtigt. (+)Investering i dette værktøj uden at analysere dets effektivitet er fyldt med skuffelse og spildte penge(-)
3Betaling for resultatet - du betaler for kontakter til en levende, interesseret person (+)Udgifterne til ledelsen er konstante og uændrede.(-)

Hvis du er en internet marketing professionel, ved hvordan man arbejder med tal og finder passende kanaler til at tiltrække kunder, så hjælper dette værktøj som en marketingmedarbejder eller virksomhedsejer til at øge overskuddet og genvinde reklamekostnader.

5. Beregning af omkostningerne ved kundeemner på specifikke eksempler (CPL-model)

Den største fordel ved online lead generation er muligheden for at beregne prisen på hver potentielle kunde. Hvordan gør man det?

I internetmarkedsføring er der flere måder at beregne betaling på:

  1. CPA-model (Cost per Acquisition). Betaling for køb. Bly skal foretage et køb eller efterlade en anmodning på dit websted. I nogle tilfælde for at deltage i afstemningen, skal du abonnere på nyhedsbrevet, ellers forlade dine kontakter.
  2. CPC-model (pris pr. Klik). Betal pr. Klik. Alt er meget enklere her - brugeren klikker på din annonce - beløbet debiteres fra kontoen. Hvad vil denne bruger gøre næste - efterlad en anmodning eller luk siden øjeblikkeligt - sælgeren er ligeglad.
  3. CPL model (Cost per Lead). Betaling til kundekontakt, eller rettere for kontaktoplysninger og social portræt af den fremtidige kunde. CPL er hovedindikatoren for blygenereringskvalitet, som opfylder markedets krav. Der er en kontakt - der er en betaling. Bly "brød" og efterlader ingen oplysninger om sig selv - pengene forbliver hos dig.

Hvis du tiltrækker kunder i din virksomhed ved hjælp af blygenerering, vil det være nyttigt for dig at lære at beregne prisen på en bly ved hjælp af CPL-modellen.

For at kunne spore antallet af transaktioner med kunder tiltrukket af dette markedsføringsværktøj anbefales det, ud over destinationssiden (en side side) vælg et separat telefonnummer, der kun vises i en bestemt reklamekampagne. Derefter kan du nøjagtigt tælle antallet af applikationer fra destinationssiden og antallet af opkald foretaget af potentielle kunder.

Lad mig minde om, at ikke alle applikationer bliver kunder. CPL-modellen vurderer omkostningerne ved kundeemner - potentielle kunder. Omkostningerne ved at skifte en kunde til en kunde er et særskilt udgiftsområde og et andet emne.

Så vi beregner prisen på en bly på eksemplet på reklamekampagnen "Solbriller".

Kendte data:

  • Antallet af overgange på annoncen (afspejlet i metriske) - 100 overgange;
  • pris pr. klik (CPC, angivet i annoncekampagneindstillingerne) - 150 rubler;
  • Antallet af kundeemner (tæl antallet af anmodninger på stedet plus antal opkald. Her kræves en separat landingsside og et separat telefonnummer) - 9 ledninger.

Aktion 1 Beregn budgettet for kampagnen "Solbriller": Det er nok at multiplicere antallet af overgange med prisen på et enkelt klik. Vi får: Budget = 100 * 150 = 15000 (rubler).

Trin 2 Vi overvejer omkostningerne ved en bly (CPL). Alt er enkelt her - budgettet skal opdeles i antallet af kundeemner: 15000/9 = 1666 (rubler for en ansøgning). Så omkostningerne ved bly - 1666 rubler.

Er det meget eller lidt? Naturligt spørgsmål. Afhænger af margenen på gennemsnittet. Hvis den ikke overstiger ledelsens pris (ikke engang klienten, men kun ledelsen) - ændrer hastigheden enten kilden til trafikken eller teksten i annoncerne eller omkostningsomkostningerne til overgangen.

Vel hjælper med at navigere effektiviteten af ​​reklamekampagnen. En sådan indikator som konverteringsfrekvens (CTR) - forholdet mellem antallet af besøgende på webstedet (side) til antallet af kontakter - de personer, der forlod ansøgningen. Beregn det til solbriller kampagnen:

Trin 3 Overgange - 100, fører - 9. Konvertering (CR) = antal ledninger / antal besøgende = 9/100 = 9 (%). Så konverteringen er 9%.

Alt er relativt, og også kildens effektivitet.

Lav en sammenlignende tabel over alle kanaler for at tiltrække kunder.

F.eks. Tag vores "Solbriller", som blev fremmet ved hjælp af konteksten, og tilføj også kampagnen "Linser" og "Briller med diamanter"

indikatorersolbrillerlinserBriller med diamanter
1CPL (pris pr. Klik)150 gnid.45 gnid.600 gnid.
2Antal overgange10030050
3budget15 000 gnid.13 500 gnid.30 000 gnid.
4Antal ledere91611
5CPL (pris pr. Bly)1 666 gnid.844 gnid.2 727 gnid.
6CR (konvertering)9 %5,3 %22 %

Hvad ser vi? "Punkter med diamanter", på trods af de høje omkostninger ved et klik (så meget som 600 rubler) og de høje omkostninger ved en bly (2727 rubler) viste en meget, meget god konvertering.

Objektiver "taber" ved konvertering, men omkostningerne ved at tiltrække en enkelt applikation er lave. Den mest ineffektive reklamekampagne viste sig kun vores "solbriller" - budgettet er højere, ligesom kostprisen for føringen er.

For at få fuldstændige oplysninger er det bedre at observere situationen i dynamikken.Opret en lignende tabel til reklamekampagner i flere måneder for at se fremskridt. Ineffektive løsninger kasseres øjeblikkeligt eller justeres afhængigt af sæsonen, aktørernes handlinger osv. ...

6. Hvor kan man købe leads - lead generation agencies

Du har en generel ide om blygenerering, og du har læst artiklen, sandsynligvis, du prøvede på dette værktøj til din egen virksomhed.

  • Er kontekstuel eller målrettet annoncering egnet til dig?
  • Ønsker du at gøre ledende generation selv?
  • Er du klar til at lære et nyt område?

Hvis ja, kan du springe over dette afsnit. Dine fremtidige planer - lærer det grundlæggende SMM og SEO.

Men hvis beskæftigelse ikke giver dig mulighed for at dykke ind i denne fascinerende proces med dit hoved, er det bedre at ansætte et firma, der vil give en integreret tilgang - strømmen af ​​kundeemner fra alle kilder til trafik, fra at skabe en destinationsside og indhold til Yandex.Direct og sociale netværk.

Sådanne firmaer hedder bly generation agenturer. Hvordan adskiller de sig fra udvekslinger? Udvekslingens hovedopgave er at samle køber og sælger af applikationer på ét sted for at hjælpe dem med at finde hinanden, efter at have modtaget deres kommission for dette. På børsen køber du blot kundeemner. Agenturet tilbyder også lead generation tjenester fra alle kilder, herunder de samme børser.

Hvis du overvejer at købe nøglefærdige applikationer, vil sådanne agenturer gøre deres bedste for at gøre et hårdt arbejde for dig: Vælg søgeord, komponere og placere annoncer, opret en destinationsside, spore resultater. Men der er ting, du stadig skal gøre på egen hånd, hvis du vil have omkostningerne til at betale:

  1. Kontroller nøje søgeordslisten. Vær ikke doven for at indtaste hver foreslået nøgle i Wordstat for at sammenligne antallet af anmodninger.
  2. Lav et portræt af målklientenen eller anden reklamekampagne er rettet mod.
  3. Bekræft annonce validitet før start.. Если сторонний менеджер по недоработке или по незнанию даст ложную информацию, вы рискуете не приобрести, а потерять клиентов и репутацию;
  4. Контролировать стоимость одного лида и эффективность потраченных средств. Не стесняйтесь спрашивать, переспрашивать, спрашивать снова.Dine penge er din regel.

Og vigtigst af alt - hensynsløst del med ineffektive reklamekampagner, ledere og agenturer! Husk: Alle applikationsgenereringstjenester bør rettes til fortjeneste. At opnå målrettede applikationer til "tick", og "det var ligesom alle seriøse firmaer", du ikke har brug for.

7. Sådan starter du en lead generation business

Du forsøgte at tiltrække kunder til din virksomhed, og du kunne lide det? Desuden er du meget god til det, har du båret dig væk og besluttet at udvikle en ny retning? Overvejer hvor man skal starte? Du har flere muligheder:

  • Bly salg: opret et websted med høj kvalitet indhold, fremme det i søgningen, skabe en strøm af besøgende og læsere. Sælg disse kontakter til interesserede købere gennem børsen, agenturer, frilansere. Hovedproblemet: Kvalitetstekster kræver tid, professionalisme og tålmodighed. Du bliver nødt til at arbejde i lang tid, men strømmen af ​​applikationer vil være af høj kvalitet.
  • Åben lead generation agentur, der giver mulighed for at tiltrække potentielle kunder "nøglefærdige". Du bliver nødt til at beherske alle kilder til trafik, lære at arbejde med dem. Men hovedopgaven er at finde kunder. For at gøre dette, som du allerede har forstået, kan du bruge din favorit generation af applikationer. Hovedproblemet: at finde kunder, der er rigelige nok til at have råd til integreret markedsføring, men heller ikke så fattige, for ikke at have råd til mindst ledende generation.
  • Lær alle til denne kunst. Du kan optage nogle videoer med gratis lektioner ved at uploade dem på Youtube. Selvfølgelig udvikle en destinationsside og tiltrække applikationer til det. Hovedproblemet: At overbevise folk om, at de vil være i stand til at tjene penge på et nyt erhverv og ikke være kendt som "razvodiloy". Ved at investere i at lære, vil folk have en færdig løsning, og du giver dem "bare" midlerne til at finde denne løsning.
  • Opret en udveksling for salg af kontakter hos potentielle kunder. Vi skal først købe dataene, selektivt verificere deres ægthed og derefter sælge til salg. Ordningen er den samme: site (destinationsside), tiltrække potentielle kunder, køb og salg. Hovedproblemet: Gabet mellem sælgere, der anser deres ideer, og købere, der har den modsatte mening.

Virksomheden skal være rentabel. Så tag din tid, ethvert succesfuldt projekt kræver forberedelse:

  1. Udarbejdelse af en forretningsplan. Hvem planlægger du at sælge dine tjenester? Til hvilken pris Hvem er dine kunder? Hvordan vil du tiltrække dem? Hvor mange investeringer skal der foretages, og hvor hurtigt vil de betale sig? Mængden, kvaliteten af ​​personalet. Optimistiske og pessimistiske prognoser. Tidligere skrev jeg om, hvordan man korrekt udarbejder en forretningsplan.
  2. Virksomhedsregistreringer. SP eller LLC? Beskatningssystem. Overhead omkostninger, ikke-drift og implementering omkostninger, strukturen af ​​tjenester. Sådan åbner du en LLC eller IP, skrev vi i tidligere artikler.
  3. Markedsundersøgelse. Hvem er dine konkurrenter? Hvad er styrker og svagheder? Markedskapacitet, segmentering, niche, som du planlægger at besætte.

En vigtig del af træningen er træning. Identificere huller i viden og eliminere dem. Hvis regnskab kan outsources, er hovedaktiviteten i første omgang dit ansvar. Hvor kan jeg lære at generere kunder? Dette vil blive diskuteret yderligere.

8. Lead Generation Academy og andre tilgængelige læringsmetoder.

Hvordan kan jeg få en omfattende, fuld viden om alle nuancer af blygenerering? - Lær af beviste mestere, hvem vil forklare, tyge, vise og fortælle. Ofte foregår læring online, og består af lektioner og lektier.

Blandt de store uddannelsesprojekter står Lead Generation Academy. "Lækker" tilbud, millioner af løfter, fremragende feedback fra deltagere - jeg vil gerne studere lige nu.

Men der er ingen magi. Vil du blive uddannet i akademiet eller en anden uddannelsesinstitution, husk: Frelsen af ​​drukning er det arbejde, som drukner mennesker selv. For at træne for at give resultater og ikke skuffe, følg disse enkle retningslinjer:

  • Forvent ikke at lærerne har færdige opskrifterDet vil føre dig til en lysere fremtid uden nogen investering fra din side. Du bliver nødt til at arbejde meget alene, eksperimentere, lave fejl, udvikle dine egne metoder. Og hvis du stadig vil starte din egen virksomhed, vil investeringerne også have brug for materiale.
  • beslutte, hvad du vil gøre, find din forretning, ide. Vil det være lead generation services, eller har du til hensigt at tiltrække kunder til din allerede eksisterende forretning for at åbne en ny? Uden en ide er lektioner kun halvt nyttige.

En effektiv (og gratis) måde at lære på er selvuddannelse. Internettet er fyldt med artikler, blogs, videoer, lektioner, der giver dig et komplet billede af denne internetmarkedsføringsteknik, og din udholdenhed, tålmodighed og praksis (mere praksis!) Vil gradvist gøre dig til en professionel lead manager.

Så vil du begynde at forstå, hvem der er hvem, hvor du kan vende om råd og give penge til oplevelse.

Anbefalet video til at se:

9. Konklusion

Ledergenerering - er en udviklingsretning i marketing, hvis opgave er tiltrække kunder til virksomheden. Dette er relevant for både markedsførere af selskabet og for dets direkte ejere (ledere).

Lida - Det drejer sig om potentielle kunder, der er interesserede i tjenesten og giver deres kontakter til tilbagemelding.

Denne metode til at få kontakt med potentielle købere vil kun være nyttig, hvis den anvendes korrekt. Du skal omhyggeligt undersøge værktøjerne og vigtigst af alt - at overveje effektiviteten i monetære termer.

Kilder til masse bly generation: sociale netværk, blogs, kundeudveksling, kontekstuel reklame. Alle disse kanaler skal føre potentielle kunder enten til din primære hjemmeside eller til en destinationsside, der er oprettet specifikt til en reklamekampagne.

De, der har mestret visdom af dette internetmarkedsføringsredskab med den rigtige tilgang, kan åbne flere typer virksomheder, der er anført i artiklen ovenfor.

Den grundlæggende opskrift på udvikling af en ny specialitet: Ansigt, praksis og den ide, du vil implementere ved hjælp af generering af applikationer. Ingen træningscenter og den mest professionelle lederchef vil give færdige opskrifter. Alt er i dine hænder!

Hvis denne artikel var nyttig for dig, skal du give feedback i kommentarerne. For os er det meget vigtigt, tak på forhånd.

Loading...